انتخابات

«آدلا هنوز شام نخورده!» مجموعه خاطرات طنز رزمندگان، با نویسندگی یاسر سیستانی‌نژاد در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«آدلا هنوز شام نخورده!» خاطراتی از جنس خنده در میدان جنگ

به گزارش قدس آنلاین، این اثر مجموعه‌ای از خاطرات طنز رزمندگان کرمانی است که اوایل سال ۹۷ هم­زمان با پروژه جمع­آوری خاطرات رزمندگان گردان ۴۰۸ سیدالشهداء (ع) با موضوع خاطره «اولین شب عملیات کربلای ۴ » کلید خورده است. از این جهت بیش­ترِ راویانِ انتخاب شده در این مجموعه از رزمندگان گردان ۴۰۸ هستند.

برای نگارش کتاب، با همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری با بیش از ۴۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس به مدت ۶ ماه، نزدیک به ۵۰ ساعت مصاحبه در قالب فایل صوتی انجام شده است. نجمه سعیدی شناسایی و مصاحبه با رزمندگان و مریم ملازاده فعلیت بخشیدن به مصاحبه‌ها را بر عهده داشته‌اند و نهایتا یاسر سیستانی‌نژاد طنزپرداز کرمانی کار تدوین و نگارش خاطرات را انجام داده است.

«آدلا هنوز شام نخورده!» سعی کرده از زاویه­ای دیگر به مقوله دفاع مقدس بپردازد و برخی ظرفیت­های پنهان این دوره را کشف و ارائه کند. یکی از این ظرفیت­ها ثبت و ضبط خاطرات طنزآمیز، شوخی­ها و بذله گویی­های متناسب با فضای جنگ است که به دلیل بافت سنّی جوان رزمندگان از فراوانی قابل توجهی برخوردار بوده است. در عین حال ظرافت و شیرینی این خاطرات طنز، بدون شک در جهت تبیین شخصیت رزمندگان و شناساندن روحیات آن­ها به نسل آینده مفید فایده خواهد بود.

گردآورندگان کتاب سعی کرده‌اند با تکیه بر طنز خاطرات و رخدادهای دفاع‌مقدس، به تلطیف فضای عبوس، سخت و خشن جنگی که هنر این رزمندگان بوده، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

«آدلا هنوز شام نخورده! » با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در ۱۱۹ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان در دسترس اهالی کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.